למה עברתי ל-iOS ולמה אני בוחר להישאר

מה שהניע אותי לעבור ל-iOS אחרי הרבה מאוד שנים עם מכשירי אנדרואיד לא היתה סיבה פילוסופית במיוחד, עברו לי בידיים מכשירים של כל מיני יצרנים, כולל לא מעט מכשירי נקסוס וכולם ללא יוצא מן הכלל סבלו מבעיות חומרה או תוכנה שאף אחד לא רץ לתקן, כולם התחילו לזחול אחרי כמה חודשים וכולם נזנחו מהר מאוד לטובת איטרציות חדשות. נמאס לי לחזור על אותו הניסוי תוך צפיה לתוצאות שונות. רציתי מכשיר שיתן לי ראש שקט בלי שאני ארצה לרסק אותו על הקיר פעם ביום ובלי שאני אצטרך לבצע דיאגנוסטיקה אינסופית.

מה שדחף אותי סופית היתה אינפוגרפיקה של HTC שנוגעת בנושא של עדכוני תוכנה שהמחישה לי עד כמה דבר טריויאלי כמו עדכון (כולל עדכוני אבטחה קטנים) הינו פרויקט מורכב כאשר מדברים על אנדרואיד.


אם רק לגלול את האינפוגרפיקה זה מתיש, הבנתי שרציונלית בקונסטלציה הנוכחית אמשיך לקבל תמורה בינונית ודבר לא ישתנה כל עוד יש כל כך הרבה שותפים שיש להם מילה בתהליך יצירת המכשיר ותחזוקתו.

אחרי קרוב לשנה עם iPhone 7 ואחרי שהתגבשו אצלי מספר תובנות אני יכול לומר בלב שלם שאני לא אחזור לאנדרואיד, יש כמובן את הסיבות הפרקטיות, המכשיר שברשותי אמין, מעודכן ומספק לי שלווה. אבל הסיבה בגינה אני לא הולך לחזור בחזרה היא פילוסופית.

השירותים שגוגל מפתחת ומתחזקת עולים הרבה מאוד כסף, אנחנו המשתמשים פשוט משלמים במידע אישי אותו גוגל אוספת עלינו בעת השימוש ואותו היא ממירה לפרסומות ממוקדות אותן היא מוכרת למפרסמים. כל שירות או מוצר שגוגל מפתחת הוא פשוט עוד אפיק לכריית מידע כאשר, הכל נמדד לפי יעילות הכריה. גוגל לא מחוייבת למוצרים או לשירותים. היא מחוייבת לפרסום מדוייק ככל האפשר. המוצרים והשרותים שהיא מספקת הם פשוט תוצר הלוואי, כלים ברי חלוף שמשרתים את המטרה.

אנדרואיד לא יוצא מהכלל. גוגל מעוניינת להגיע לכמה שיותר אנשים ולדחוף את שירותי כריית המידע שלה כמה שיותר עמוק, ליצור תלות בשירותים שלה מצד המשתמשים, המפרסמים והשותפים העסקיים שלה. אין לגוגל שום אינטרס אמיתי לוודא שהטלפון שמריץ אנדרואיד יקבל עדכונים או להתעסק עם חומרה. לגוגל יש אינטרס עליון להמנע מחיכוך מיותר עם יצרניות חומרה או המפעילות. אבל אם חלילה מישהו ינסה למכור מכשיר ללא ה-Play service שתפקידו לאסוף מידע במכשיר גוגל תמנע ממנו כל גישה לחנות ה-Play ולשירותים שלה. הסיבה שאנדרואיד נראה כמו שהוא נראה באינפוגרפיקה הוא בחירה מודעת של גוגל בקונסטלציה שמספקת פרנסה לכול השותפים, כאשר טובת משתמש הקצה נמצאת בתחתית סדר העדיפויות.

אפל בחרה בנתיב אחר מגוגל, המודל הכלכלי שלה מבוסס מאז שהיא נוסדה ברובו על חומרה, ה-Iphone שברשותי הוא מקור הפרנסה של אפל ואני הלקוח. מודל כלכלי כזה מאפשר לאפל לקחת עמדות בנושאים של פרטיות שגוגל לא יכולה להרשות לעצמה. אפל מחוייבת למוצרים שלה ומתפרנסת מהם ומכיוון שכך הם מלוטשים וזוכים לתמיכה כל כך טובה. אישית אני מעדיף לשלם על מוצרים בכסף ולא במידע אישי אבל אם נניח את נושא הפרטיות בצד כשאני קונה מוצר אני רוצה לדעת שאני קהל היעד, לדעת שהמודל הכלכלי סובב סביבי ולדעת שהמוצר שבו אני משתמש איננו תוצר לוואי שכל תפקידו הוא לשתות אותי בקשית.

לכן בלי תלות בפיצ'רים שיוצגו בעתיד באנדרואיד או במחיר, המכשירים אני לא רואה את עצמי עוזב את iOS.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

TekTok logo