משחק המחשב של South Park אוטוטו כאן

אני אוהב את העובדה שגם אחרי 16 שנים מאט סטון וטריי פארקר עדיין מנסים לגוון. בהתחלה קיבלנו סרט ואז אלבום מוזיקלי ועכשיו (טוב, בהפרש זמנים גדול) משחק מחשב. היום שוחררו כמה דקות משחק רשמיות:

[youtube]tGzOI5ySl3w[/youtube]

אני אוהב את העובדה שהגרפיקה נראית בדיוק כמו פרק טיפוסי. עושה רושם שכל העונה האחרונה הייתה בהשראת המשחק—אם לא נאמר פלאג מתמשך שלו—כולל הפתיח החדש והמראה החלק והמלוטש יותר של הדמויות.

הבעיה היא שבניגוד למה שקיוויתי עד עכשיו, מדובר ממש בקווסט ועוד עם לוחמה מבוססת-תורות; בדיוק הז'אנר שאני הכי פחות מתחבר אליו. אפילו ב-Monkey Island לא הייתה לי סבלנות לעבור יותר משליש משחק. אבל עוד שבועיים נראה – אולי שווה לנסות שוב.

בינתיים נשטפתי בגל נוסטלגיה ממשחק South Park הקודם (לא רשמי), Cartman's Authorotiah שיצא בערך אחרי העונה הראשונה.

[youtube]41k658Y4VbA[/youtube]

8 תגובות

  • Jacob הגיב:

    יש תאריך, מעולה. אולי סוף כל סוף תהיה לי סיבה לפתוח חשבון Steam.
    אני דווקא מאוד אוהב קווסטים, הקידמה הטכנולוגית הרגה לצערי את רובם. לא נראה שהמשחק הזה עמוד באותה שורה עם Full Throttle,Grim fandango או Broken sword אבל הוא גם לא מתיימר לקחת את עצמו ברצינות רבה(Jew הוא class לכל דבר).

  • Mike הגיב:
    Jacob, post: 628, member: 2 wrote:
    Jew הוא class לכל דבר

    In Kazakhstan, Three Main Issues: Social, Economic, and Jew

    לפחות המשחק החדש לא יהיה אחד מאלה שבהם צריך ללחוץ על כל פיקסל במסך כדי למצוא את האינטרקציה הבאה (או שאולי כן??)

  • Jacob הגיב:

    :)

    לא נראה שיהיה צורך ביותר מדיי לחיצות הפעם. המשחקיות הזו מתה מזמן.
    אני מתפלא על עצמי, שאני ממש מצפה ליציאה של המשחק הזה. אני לא זוכר מתי זה קרה לי לאחרונה.

  • Jacob הגיב:

    מה אתה יודע, מסתבר שמשחק ה-Gobliiins עושה קאמבק.
    כל שלושת המשחקים ב-3$

    [media=youtube]UBZBdLet0s4[/media]

  • Jacob הגיב:

    דיי מתבקש לכתוב followup אחרי שסיימתי את המשחק. לקח לי יומיים לסיים ונהנתי מכל רגע.

    הטענה הכי גדולה שלי היא שלא באמת מדובר במשחק, כלומר המשחקיות היא משהו שנאלצים לעשות על מנת להתקדם בעלילה.
    על הנייר מדובר במשחק RPG, אבל בפועל האלמנטים האלה מאוד שטחיים ולא באמת באים לידי ביטוי. העלילה לעומת זאת תפורה בצורה טובה, ממש הרגשתי שחזרתי לימים שהסדרה עסקה ב-4 ילדים תמימים בניגוד להווה שבו הסדרה הפכה לכלי סאטירי להעברת ביקורת על האקטואליה ב-US.
    *לזה אפשר להוסיף שמדובר במשחק שעבר port מהקונסולות לכן השליטה בו לא תמיד נוחה.

    כן מדובר בפנינה למעריצי SouthPark, רק שהייתי נהנה ממנה לא פחות אם היא הייתה סרט, המשחקיות שולית מה שנוגד את המטרה הראשית של היצירה הזו, להיות משחק.

  • Hobgob הגיב:

    אם כבר נוסטלגיה, אז המשחק המקורי האמיתי של חברה גדולה (שנסגרה) Acclaim יצא ב-1998:
    [youtube]YtWnexGHIng[/youtube]

    Mike אני מת להבין איך חשבת שמשחק שיוצא לקונסולות יתבסס על "מציאת פיקסל", אתה הבאת לפה סרטון, אך לא נראה שצפית בו. כל התזוזה מרחשת עם ג'יסטיק, ה"קווסט" היחיד שיש במשחק זה פאזלים מאוד פשוטים, אם אתה ממש רוצה למצוא את כל הפוקימונים או משהו כזה, יהיה לך קצת אתגר. המשחק לא קשה אבל לעיתים גם לא הכי קל.

    המשחק ממש טוב, ומתרחש יותר כמו סרט די ארוך מאשר פרק, יש בסוף אפילו כתוביות של כזה. אני מציע לך Mike, ולכל אחד אחר בחום לשחק בו ולא לנסות לקטלג אותו לאיזה ז'אנר ספציפי, או להגיד הוא דומה ל-X בגלל ש.. פשוט תשחק בו ואז תחווה דיעה. אתה הרי צפיתי בכל הפרקים, אין סיבה שלא תבין הרבה מהרפרנסים, יש גם רפרנסים גאוניים כמו משימה בשם Hot Coffee על שם הפאשלה של GTA וכו'.

    לדעתי מט סטון וטריי פארקר עשו פה עבודה מדהימה גם עם השיווק כמובן, והאמת גם אני לא פאן של קרובות של תורים אבל במשחק איכשהו הם פשוט גרמו לזה לעבוד.

  • Jacob הגיב:

    אני חייב להגיד שנסיון ה-3D הראשון פשוט נראה רע.

    אני גם מאוד נהניתי מהחוויה אבל מה שגרם להנאה זו לא המשחקיות אלא התוכן, זה באמת יותר סרט מאשר משחק. הזדמנות לחקור את כל העיר שבסדרה לעומק ולפגוש 99% מהדמויות שהופיעו לאורך השנים.

    Sent via my Nexus

  • Mike הגיב:

    קודם כל, רק הבעתי חשש שהמשחק יהיה point and click adventure. יש עוד דרכים דומות ליפול במלכודת הזאת – למשל התבססות על שימוש items, כשצריך לנסות כל פריט במלאי על כל חפץ עד שמשהו מצליח… בקיצור, מכניקות שקל לתכנת ולגרד מהן שעות משחק בלי טיפת יצירתיות.

    אבל עכשיו אחרי שסיימתי את המשחק (כ-Thief) אני שמח שהחששות האלה התבדו. בסך הכל, נהניתי מהמשחק ואני שמח שהיוצרים בחרו להעניק לנו מתנה כזו; אפשר להגיד מתנת פרידה מסדרה אגדית.
    אהבתי מאוד את העובדה שיש סוף סוף ייצוג על גבי מפה של כל תפאורה מרכזית בסדרה, ועוד כזה שאפשר לטייל בו ולהיכנס כמעט לכל מבנה. מבחינת דמויות, באמת עשו עבודה טובה בלתת לאחוז גדול מהדמויות שהופיעו בסדרה במה מקורית שלא מרגישה מייגעת ומאולצת. בלי יותר מדי ספויילרים, למשל עם Butters משחקים תקופה ארוכה בעוד ש-Timmy לא נראה אבל משמש כמנגנון fast travel ו-Scuzzlebutt הוא פוחלץ בחנות של Ned ו-Jimbo.

    הפריעה לי מכניקת המשחק עצמה. הקרבות בסגנון Heroes הם רעיון טוב, אבל בפועל היכולות והנשקים לא היו מאוזנים בשיטת אבן-נייר-מספריים. ההתקדמות בנשקים ושריון היא בערך כמו ב-Doom: מדי פעם מוצאים משהו יותר טוב ושוכחים מכל מה שהיה קודם.
    בעיה נוספת היא שהאוייבים במשחק משתדרגים בדיוק באותו הקצב של השחקן. ברגע שמבינים את זה (נאמר אחרי שעת משחק), כל המוטיבציה לקבל פריטים חדשים כדי "לקרוע לאוייבים את הצורה" נעלמת.
    עוד מנגנון מוזר הוא ה-Junk – פריטים אקראיים שמוצאים מדי פעם, שומרים בתיק ו… לא עושים איתם כלום, חוץ מלמכור בגרושים לסוחרים. בחדר השינה של דמות השחקן יש תיבה בסגנון Minecraft שבה אפשר לאחסן פריטים – גם היא מיותרת לחלוטין כי אפשר לשאת כמות פריטים בלתי מוגבלת.

    בדרך כלל, מכניקת המשחק היא (לפחות עבורי) הנקודה החשובה ביותר, שעליה אי אפשר לפצות בגרפיקה, אפקטים, מבחר או זמן משחק. במקרה הזה, הייתי כמובן שמח אם The Stick of Truth היה מהנה כמשחק, אבל אסתפק בהנאה ממנו כאוסף של קטעי אנימציה ואיזכורים.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

TekTok logo