הסבת הרכב לגז לצורך חסכון בלי להוציא שקל מהכיס

כבר הרבה זמן מסתובב לי בראש הרעיון של מעבר משימוש בבנזין לשימוש בגז. מכיוון שההחלטה כבר נפלה החלטתי לעלות את כל התהליך לאתר(כולל מעקב לאחר ההתקנה) למען הדורות הבאים :)

אז למה לי כל הכאב ראש הזה?
בשורה התחתונה, כי מחיר הבנזין עומד היום על 7.53 שקל לליטר והשמיים הם הגבול(דלק הוא תחום מאוד רווחי למדינת ישראל). לעומת זאת ליטר גז לפי דור אלון עומד על 3.94 שקל. כלומר לפחות על הנייר, מדובר בהבדל של 47.67% ובגלל שמדובר בתחום מאוד נישתי, קשה לי להאמין שהמדינה תרצה למנף אותו למיסים בזמן הקרוב.
חסכון של קרוב לחצי, על תדלוק בהחלט יורגש אצלי בכיס.

מי שקרא את הכותרת ושרד עד לכאן, בטח אומר לעצמו, גם חותכים לי את ההוצאות על דלק בחצי וגם מבטיחים שזה לא יעלה לי גרוש…אין מצב, הריי גבינה בחינם יש רק במלכודות עכברים.
אז במקום להמשיך ולדבר על המערכת(לטוב ולרע) אעצור כאן ואתיחס לנושא המימון, לא שיקרתי כאשר כתבתי שההסבה תתבצע בלי להוציא שקל מהכיס. ההסבה בהחלט תעלה לא מעט כסף(8100 שקל ליתק דיוק) אבל שום שקל לא יצא מהכיס שלי.

אני מתדלק כ-3 פעמים בחודש, טנק הדלק שלי הינו 50L, כלומר בחודש זה מסתכם ב-1129 שקלים. נניח שהחסכון אחרי נצילות וטיפולים יעודיים מסתכם ב-40%, מה שאומר שבחודש אחסוך 451 שקל. המערכת אותה אני עומד לרכוש עולה כ-8100 שקלים. את המימון עבור המערכת אקח מסוחרי החובות, כלומר מהבנקים.
כאן המקום לעצור ולהסביר שלקיחת הלוואה מהבנק לצורך רכישת טלויזית 100 אינץ' חדשה היא חוב "רע" כי מדובר בכסף שיוצא מהכיס(גם אם נהנים מהטלויזיה). לעומת זאת לקיחת הלוואה ב-3% בשביל לעשות איתה "קסם" שמניב 6% מה שמשאיר 3% בכיס היא חוב "טוב", או בשפת המשקיעים, מינוף.

בינתיים מצאתי בנק שבטוב ליבו יתן לי 8100 שקל למשך 7 שנים בריבית פריים+0.5%, ההחזר החודשי יעמוד על כ-110 שקל לחודש(תנודות פריים כלפי מעלה לא ישפיעו בהרבה מכיוון שמדובר בסכום נמוך). אחרי שאחזיר לבנק את ה-110 שקל שלו ישארו לי בכיס 351 שקל מדיי חודש.

אז הנה, כמו שהבטחתי, ההסבה לא עלתה לי שקל ונשארתי עם 351 שקל יותר ממה שהיו לי לפני ההסבה.
*קל לראות שככל שכמות התדלוקים החודשית עולה ככה נשארים עם יותר עודף בכיס.

החלק הזה נכתב כדי לספק מוטיבציה כלכלית, בהמשך אסקור לעומק את הפלוסים והמינוסים בהסבה.

TekTok logo