מה היא טכנולוגיית פרסום? הגדרה, תכונות ומגמות
ההתפתחויות בסחר האלקטרוני הובילו בעשרים השנים האחרונות סוכנויות פרסום שמסייעות ללקוחותיהן להציב מודעות באתרים ולקבל את ההחזר המרבי על השקעותיהם.
צמיחת הפרסום המקוון התחילה כשבשנת 1995 הוקמה לשכת הפרסום האינטראקטיבית שהסדירה את הענף. ועכשיו, כמעט עשרים שנים אחרי בום הדוט-קום, הדמוקרטיזציה הזו של הפרסום הדיגיטלי מעולם לא הייתה יציבה יותר. והכל בזכות טכנולוגיית פרסום.
מכיוון שמותגים מסתמכים יותר ויותר על טכנולוגיית פרסום כדי ליצור סערה דיגיטלית, למצוא קהלים ולהגביר את נוכחות המותג, זה הזמן להבין מה זה טכנולוגיית פרסום, מהן המגמות הפרוגרמתיות, ואילו טכנולוגיות זמינות לפרסום.
מאמר זה בוחן את המושג טכנולוגיית פרסום, כולל קניית מודעות, ומגמות עתידיות שיש לבחון או להישמר מפניהן.
מה היא טכנולוגיית פרסום?
טכנולוגיית פרסום מכסה מגוון תוכנות וכלים שסוכנויות פרסום משתמשות בהם כדי לבצע אסטרטגיה, הקמה וניהול של פעילויות פרסום דיגיטלי. למערכת האקולוגית של טכנולוגיה זו יש שתי ישויות עיקריות: הקהל, שהוא צד הביקוש, והמפרסם, שהוא צד ההיצע.
מפרסמים מבקשים להפיק את המרב מהתקציב המושקע שלהם באמצעות הפעלת קמפיינים יעילים למודעות על מנת להגיע לקהל היעד שלהם, עם אופטימיזציה של קמפיינים אלה, מדידת ההחזר על ההשקעה, ואיסוף תובנות ללקוחות על יעילות ביצוע קמפיין הפרסום.
מה התפקיד של סוכנות פרסום?
מפרסמים עונים על הדרישות של הקהל ומניבים הכנסות באמצעות מודעות והצגתן בפרסומים שלהם באתרים, באפליקציות, או בכל כלי תקשורת אחר, תוך כדי הגדלת הופעות המודעות, הצעת מחיר אטרקטיבית למוצרים או שירותים, ואיסוף תובנות על התנהגות המבקרים. מפרסמים צריכים לדאוג לכל ההיבטים האלה בהתאם לממשק המשתמש של הפלטפורמה.
טכנולוגיית פרסום מסייעת לסוכנויות פרסום ולמפרסמים להשיג את יעדיהם באמצעות הצעת יישומים שעונים על הדרישות הספציפיות של שני הצדדים.
פלטפורמות פרסום פופולריות אידיאליות כוללות תכונות כמו:
- שקיפות
- ממשק
- גמישות
- ניתוח נתונים בזמן אמת.
המערכת האקולוגית של טכנולוגיית פרסום
שרשרת הערך התקשורתית המסורתית היא פשוטה. מפרסם שמעוניין להדפיס את המודעה שלו בעיתון או במגזין היה יוצר קשר עם סוכנות מודעות, מברר לגבי פרסומים מתאימים, טווח ההגעה שלהם, שיעורי המודעות וכן הלאה. לאחר משא ומתן קצר, המפרסם היה מבצע את ההזמנה וממתין לפרסום המודעה שלו בערוצים שונים.
תהליך רכישת המדיה זהה עד היום, אבל הופעת טכנולוגיית פרסום הציגה רכיבים רבים במערכת האקולוגית, שמקלים על ניהול קמפיינים פרסומיים עבור גורמי צד הביקוש וההיצע. בואו נבחן את מרכיבי המפתח של שרשרת האספקה של טכנולוגיה זו, על מנת להבין אותה היטב.
סוכנות פרסום דיגיטלי
סוכנות פרסום דיגיטלי אחראית על חלוקת הוצאות המודעות למפרסמים במספר ערוצים. כלומר, נציגי הסוכנות רוכשים מדיה עבור לקוחותיהם, והם מבצעים עבודה שונה מסוכנויות מודעות, מכיוון שהם אינם עוסקים בהיבטים היצירתיים של הקמפיינים הפרסומיים.
מערך השירותים שניתן על ידי סוכנויות פרסום דיגיטלי כולל תכנון, קנייה וניהול מודעות בפלטפורמות שונות, באמצעות הפעלת כלים טכנולוגיים מתקדמים לפרסום ושיווק מקוון.
פלטפורמת צד הביקוש
פלטפורמות בצד הביקוש מאפשרות למפרסמים לקנות מיקומי מודעות בזמן אמת בעלויות מותאמות. התנהלות זו משמשת בדרך כלל למודעות רימרקטינג, ומאפשרת למפרסמים לקנות מודעות, ולהציגן בערוצי וידיאו ומובייל.
סוכנות הפרסום דואגת גם לקדם את האתרים שאליהם מופנות מודעות הפרסומת על מנת להציע לגולשים את הפתרונות שהם מחפשים באופן מידי ולהפוך אותם ללקוחות.
פלטפורמת ניהול נתונים
מפרסמים ומשווקים מסתמכים על פלטפורמת ניהול נתונים כשהם מרכזים את נתוני הצד הראשון והשלישי. הם אוספים נתונים ממקורות שכוללים:
- אתרים ויישומים ניידים
- מערכות CRM
- פלטפורמות אוטומציה שיווקית
- מערכות עסקאות שונות
- קמפיינים פרסומיים
- רשתות חברתיות
- וכן הלאה.
פלטפורמות ניתוח נתונים משתמשות בכלים לניתוח נתונים גדולים כדי לזהות מגמות והתנהגות צרכנים, ליצור פלחי קהלים, לנתח פרופילים וללמוד על כוונות רכישת משתמשים.
פלטפורמת צד האספקה
במילים פשוטות, פלטפורמת צד האספקה מקבילה לפלטפורמת ניהול נתונים, ומאפשרת לבעלי אתרים להבין את הביקוש בזמן אמת לפרסומים שלהם, כך שהם יכולים לנהל את מלאי המודעות שלהם ולהרוויח הכנסות באמצעות מודעות.
חברות עם הצעות נישה יצליחו
בעוד שתעשיית טכנולוגיית פרסום מתקדמת ומשתנה מדי שנה ופונה יותר לארגונים גדולים, מגמה זו אינה צריכה בהכרח לאטום את גורל המצטרפים החדשים או הסטארטאפים הקיימים. חברות שמציעות מוצרי נישה, או חברות שתומכות בחברות הגדולות במערכת האקולוגית של טכנולוגיית הפרסום, יזכו לעלייה עליונה, משלוש סיבות:
- פרסום מקומי מאפשר למפרסמים להפיץ ביעילות את המסרים שלהם. מלבד פייסבוק וגוגל, מפרסמים מתנסים גם בפלטפורמות מודעות מקומיות שונות.
- מפרסמים ומפתחי אפליקציות רוצים למצוא כיווני פרסום חדשים.
- מפרסמים מעדיפים להשתמש בכלי ייחוס של צד שלישי במקום להסתמך על פתרונות ישנים.
למה חשוב לספר סיפור באמצעות מודעות פרסומת?
סוכנויות פרסום שמציעות שירותי קידום אתרים, מחזיקות בתפיסה לפי חשוב יותר להעביר סיפור מרתק באמצעות מודעות, מאשר לנסח מודעות לקוניות, לאור הזמן, משתמשים פיתחו עוורון באנרים, מה שהפך אותם לחסינים מפני מודעות, ולמרות שמפרסמים זכו להופעות של הודעות שלהם, ההחזר על ההשקעה פשוט לא היה אותו דבר.
המשווקים צריכים היום לספר סיפורים באמצעות מודעות, כדי להוביל לאינטראקציות משמעותיות בין הצרכן למותג. אז ההתמקדות אינה באסתטיקה של המודעה בלבד, אלא התוכן שלה, המדיום, המסר, הסיפור והעיצוב הם שיחליטו אם שתמשים יתחברו למודעה שלכם ממקום רגשי.
כדי לשרת מטרה זו ביעילות, המפרסמים מתנסים בחוויות מדומות כדי לנתח טוב יותר את תגובות הלקוחות.
מהי התרומה של צמיחת העולם הסלולרי לטכנולוגיית פרסום?
מכשירים סלולריים הפכו ללא ספק למקור הראשון לצריכת מידע, בזכות הנוחות והניידות. שינוי זה בהתנהגות הצרכנים הפך את המובייל לאחראי לייצור 63% מכנסות המודעות הדיגיטליות. התנהלות זו נובעת בחלקה גם מהזדמנויות הפרסום הרחבות הקיימות במכשירים ניידים, וניתן למקד פרסומים לצרכנים בטווח זמן קצר באמצעות:
- אפשרויות חיפוש
- דואר אלקטרוני
- רשתות חברתיות
- סרטוני וידיאו
- משחקי רשת
- אפליקציות למכשירים ניידים.
- קידום אתרים אורגני ממומן
התנהלות זו מספיקה למפרסמים כדי להשאיר חותם על תודעת הקהל. סרטונים, למשל, הם הפורמטים הנפוצים ביותר של מודעות, ללא קשר למדיום. על מנת לענות על שינוי הרגלים ותחומי תשומת לב, מפרסמים יוצרים סרטוני וידיאו למשך פרקי זמן קצרים, שמספרים סיפורים בתוך פחות דקה, ואכן זהו אתגר שכדאי לאמץ.
מה היא אינטליגנציה מלאכותית?
מספר טכנולוגיות מרכזיות עומדות במרכז שיטת הפרסום החדשה הזו. אינטליגנציה מלאכותית, שיש לאמץ אותה כפתרון טכנולוגיית פרסום מודרנית, היא כלי עיקרי שמשמש היום מפרסמים, והיא מסייעת לתכנון מודעות, ניתוח ביצועים ויירה מותאמת אישית.
טכנולוגיה זו מסייעת לסוכנויות פרסום לחזות טוב יותר את תוצאות הקמפיינים הפרסומיים, וליצור ולספק חוויות בעלות ביצועים גבוהים.
עולם השיווק באינטרנט פועל במהירות ומשתנה באופן משמעותי בתדירות גבוהה ובקצב מהיר בהרבה מכפי שאנשים מבינים. היכולת לטפל בשינויים בצורה חכמה באמצעות מכונות, מאפשרת תגובה מהירה לשינויים בשוק, באופן שבעבר לא ניתן היה לביצוע.
מה היתרונות של פרסום מדויק?
טכנולוגיות פרסום מתפתחות אחרות שמטביעות את חותמן כוללות גידור ומיקום גיאוגרפי. טכנולוגיות מבוססות מיקום אלו מעניקות למשווקים ולמפרסמים, במיוחד באתרי נופש ובאתרים מתמחים אחרים, הבנה טובה יותר של התנהגות הלקוחות על מנת שיוכלו להציג מבצעים ומודעות מתאימים.
בשורה התחתונה, המטרה היא הנעה להחלטות קנייה בזמן אמת
כדי שמותג יגיע ביעילות לקהלי היעד שלו על פני מגוון כה רחב של נקודות מגע דיגיטליות, חשוב היום יותר מאי פעם לסגל גישה מבוססת תוכנה לפרסום.
על מנת להפיק את המרב מטכנולוגיות פרסום, מותגים צריכים היום יותר מתמיד לחפש הזדמנויות פרסום ייחודיות שמאפשרות לנתונים, לקהלים ולנכסים היצירתיים החשובים ביותר שלהם, להניע החלטות וקנייה בזמן אמת.