מוזיקה במשחקים מודרניים – נקודת המבט של המטאליסט
בתור חובב מוזיקת מטאל על סוגיה (או "מטאליסט" בשפת היום יום), תמיד יסתכלו עליי בצורה קצת שונה. המוזיקה שאני שומע לעולם לא תהיה חלק מהמיינסטרים וטוב שכך. אבל, תעשיית הגיימינג תמיד האירה לי פנים, משחקים קלאסיים כגון Command and Conquer Red Alert 2 או Twisted Metal ואפילו דברים יותר "מוכרים" כגון Doom הכניסו חזק את מוזיקת המטאל לתעשיית הגימינג והראו שיש מקום ליותר ממוזיקה חמודה ומקפיצה ( כן אני מדבר אליך Spiro).
אז, מה קרה בשנים האחרונות? אם משחקים פורצי דרך כגון Red Alert 2 או Doom כללו מוזיקת מטאל ועדיין הצליחו ברמות אסטרונומיות, למה מוזיקת המטאל נעלמה מן התעשייה בעשור האחרון? לאחרונה מוזיקת המטאל כמעט ולא קיימת, ובמשחקים שהיא ישנה, היא עברה מוטציה והיא נשמעת אלקטרונית ומאולצת (כגון הריבוט של Doom שיצא שנה שעברה). שלא תבינו אותי לא נכון, מוזיקה אלקטרונית זה מעולה ואני שמח לשמוע את זה מפעם לפעם אבל אחרי שהיא השתלטה על כל התעשייה, אני לא יכול שלא להרגיש קצת טעם מר בפה.
הדוגמה הכי טובה למוזיקה שהשתלטה על כל התעשייה הוא המשחק המפורסם Rocket League. למרות שאני נהנה ממנו מאוד ושרפתי עליו כבר מספר נאה של שעות, העניין של הפסקול במשחק מפריע לי מאוד. הפסקול במשחק כולל "טראקים" קצרים של מוזיקה הנעה בין "House" לבין "טראנס". מיותר להגיד שבשבילי זה מאוד קרוב לעינוי (אני שוב אציין שאין שום דבר גרוע במוזיקה הזו, היא פשוט לא לטעמי). למעשה, הדבר היחיד שקצת מפר את המוזיקה הזו היא המפה "Wasteland" בה כל פעם שאתם מבקיעים גול בוקע מין השער מאין מוזיקת מטאל קצרה. אבל חוץ מהפרט הקטן הזה, הפסקול של המשחק גורם לי לסבל רב. והוא לא לבד, גם משחקי ספורט כגון WWE 2K 17 או Fifa מחזיקים בתוכם בעיקר מוזיקה שחורה ולא יותר מזה. וחבל.
אז לסיכום, מוזיקת המטאל כמעט ונעלמה מסצנת הגיימינג, ואיפה שהיא כן נמצאת היא עברה שינוי מהותי ממה שהיא הייתה פעם. מוזיקת המטאל הוחלפה במוזיקה שחורה ו-"House", קצת כמו המצב הנוכחי גם מחוץ למסך הקטן. אני עדיין כולי תקווה שהמשחקים God of War או Days Gone יחזירו קצת את התהילה שהייתה פעם למוזיקה הזאת, כי אחרי הכל, שניהם מתאימים לסוג הזה של המוזיקה אז אין סיבה שלא לעשות פסקול שכזה.
בונוס קטן – אחד מהשירים האהובים עליי בכל הזמנים: