הכותבים היו אורחי אירוע ההשקה. מתן בן ישי היה בעבר גם חלק מספורט 5 Gaming שהיה בשת"פ עם TekTok.
ערוץ גיימינג חדש בישראל והוא לא רק בטלוויזיה
ביום שני הוזמנו לאירוע השקה חדש של ערוץ הגיימינג החדש בשם המקורי Gaming Channel.
האירוע התקיים בפאב הגיימינג LVLUP וכבר ידענו פחות או יותר למה לצפות מהודעות לעיתונות ושיחות עם מקורבים לדבר. הסבירו לנו שמדובר בערוץ טלוויזיה חדש שיתחיל בהוט, בשיטת השכרה, כמו ערוץ הספורט של צ'רלטון ולכן סביר שלא ישאר רק בהוט, ויעלה גם בדיגיטל. איפה בדיגיטל? לפי פרויקטור הערוץ ויועץ בתחום הגיימינג אור מנטש: "בכל מקום אפשרי. יוטיוב, אתר, פייסבוק, אינסטגרם, טיקטוק".
וזה לא מפתיע, כי אם רוצים היום חשיפה, צריך לעלות בכל מקום אפשרי. אבל למה גם בטלוויזיה?
ערוץ… טלויזיה?
כתיבה על ערוץ טלוויזיה מרגישה לנו מוזר. מאוד אפילו, ואנחנו עוד זוכרים מה זה.
אם נשאל את הדור הצעיר על טלוויזיה ליניארית כנראה שלא נקבל פידבקים טובים. אז למה בכל זאת הצוות, שעשה דבר או שניים בחייו, החליט על ערוץ טלוויזיה?
אם נחשוב על זה קצת אחרת אולי זו דווקא חוזקה. ברשת היום אין בעיה של "איפה לשדר", רק בעיה של "איך להגיע לקהל". מצד שני, טלויזיה מסורתית היא מדיום חדש לעולם הגיימינג. אפילו כוכב הסטרימינג ריצ'רד בלבינס הידוע בכינוי Ninja, נמצא עם 17 מיליון עוקבים, לא שם. אז לא צפוף בכלל ויש מקום להתבלט כמעט כמו אוקינוס כחול, נכון לכתיבה שורות אלו.
ישנם גם יתרונות אחרים לטלויזיה, זה אומר הפקות מתוקצבות עם אולפן, סאונד מן, גרפיקות AR מיוחדות… לטוב ולרע שונה ממסך של משחק עם ראש קטן בפינה.
ניימדרופינג כאילו זה חם
כמעט שעה שלמה השקיע אור בפוסט המבשר על הקמת הערוץ בפייסבוק ולא כי הוא כותב לאט, אלא כי היה צריך לתייג כ-30 אנשים שונים, וזה רק מאלו שהוא זיהה.
זה לא במקרה. כתבנו על כך בעבר בהשקה של סמסונג עם נועה אלחמיסטר. מזמינים סלב, הוא מעלה בסטורי לכל העוקבים שלו שהוא בהשקה, ועוד כל מיני פוסטים על המוצר, וכך חושפים את המוצר להמון עוקבים. במקום לשלם לו על כל פוסט משלמים על "ייצוג סלב". רק שכאן השת"פ עוד יותר עמוק כי במקרה של ערוץ הגיימינג הרבה מהסלבס/משפיענים (בחרו אתם) הם חלק מהערוץ עצמו. חלקם מנחים, חלקם משתתפים בחידונים, חלקם מעבירים פאנל או תכנית לייטנייט ועוד.
ננסה לרשום את מי שאנחנו זוכרים שראינו (וצילמנו) ונשתדל בלי המון לינקים, נתחיל?
מנכ"ל הערוץ: יואב סוכן – שהרים מיזמי גיימינג בעבר והיה חלק גם מתעשיית ה-eSport בארץ.
מנהלי התוכן של ערוץ ה-TV: שלומי בן עטר ואייל יוסף, גם הם יזמי גיימינג והקימו את ערוץ היוטיוב "המרתף", שבאופן לא מפתיע אירח הרבה יוטיוברים ומשפיענים. אז הם עושים את מה שהם טובים בו.
מנהל תוכן אתר אינטרנט: מתן בן ישי. מקים ספורט 5 גיימינג (שהיו בשתפ איתנו והוא גם חבר), בחור טוב וכותב מבריק. יהיה אחראי על כל מה שיעלה למדור ערוץ הגיימינג באתר וואלה!
כוכבי יוטיוב, טוויץ' ועוד בסדר אקראי. חלק מהשמות מהווים את כוכבי הערוץ וחלקם משולבים בתכנים עצמם : שחר טבוך, בן קיסר, זיגי, אסיף בצלאל-דידקשן, ליאור בוכנר (נונסטופ גיימינג), רון נשר, נועה בונה, שי בן בסט (מר שיבולת), איתי באנוז, רעות אריה, ארז גבאי, שחר סויקיס, גיל גולן (שובר מסך וגם שובר שלט), רועי פלדמן ועוד. וכמובן שגם לשלומי ואייל יש פינות משלהם.
במה צופים? תביא ת'שלט שים 66
כרגע הערוץ עוד לא משדר אבל בקיץ הקרוב, תוכלו לתפוס שלט של הוט, כן כן האדום הזה, וללחוץ 66. הערוץ יתחיל בחינם לתקופת הרצה אבל יהפוך לפרימיום בהמשך.
בהשקה לא חשפו יותר מדי אבל בכל זאת הציגו מספר תכניות מעניינות ומגוונות.
מה שיפה בחלוקה עצמה הוא קהל היעד. לכל סלוט יש את הקהל שלו וקיבל שם משלו כיאה לגיימרים שנותנים שמות מפוצצים באנגלית לכל דבר ?
הבוקר (או אקשן), מיועד יותר לילדים, צהריים (או פרו) לכל הגילאים (אז מה פרו בזה?) עם חדשות, תרבות, eSport, והחל מ-20:00 הערוץ הופך ל-16+ (מרגש!) עם תכנים מבוגרים של ה"קלאב", או כאלו שפחות הולמים לילדים, שזה נשמע כמו כל מה שיש ביוטיוב היום ?
טעימה קטנה מכל סלוט (נזכיר שהמידע עשוי להתעדכן, טל"ח).
אקשן
יצאת בלוק – שי בן בסט (מר שיבולת) בונה משהו במיינקפראנט ובן קיסר צריך לנחש מה הוא בנה לפני הקהל. נשמע מדליק.
בוס פייט – ליאור בוכנר (נונסטופ גיימינג) מנחה. מול בוס אחד (יוטיובר מוכר שחזק במשחק כלשהו) מתמודדים מספר גיימרים ומנסים לנצח אחד את השני בשביל להגיע לבוס, ולהביס אותו כמובן.
פרו
פיקסרז – בן קיסר מגיש תוכנית אקטואליה על גיימינג, טכנולוגיה וחדשות (פשוט תקראו לזה TekTok ?). זיהינו בטריילר את אביתר כהן (לשעבר מ-Ynet Gamey) ושמואל מקונן מ-Vgames.
מפרקי הטריילרים – גיל גולן (שובר מסך/שלט), נועה בונה ושחר טבוך "מפרקים" טריילרים עם הסברים מצחיקים כמו שהם יודע לעשות.
קלאב
הזירה – מנחים שלומי בן עטר ואייל יוסף (המרתף). מכניסים לזירה מפורסמים לדו קרב במשחק ההיאבקות WWE 2K Battleground, שבו כל אחד מלביש את האווטר של היריב.
ריפליי (Replay) – סוג של לייט נייט טוק שואו עם רון נשר, באווירת גיימינג. בכל פרק רון יארח סלב אחר, הפעם אלו סלבים "אמיתיים", אם תרצו, כמו סטטיק למשל או איתי שגב. וידברו וישחקו במשחקי עבר. ישודר ב-22:00 והתכנים יהיו בהתאם.
בנוסף נראה גם שידורים ישירים של ESL ו-BLAST בתחום ה-eSport ויש גם תכנית בסגנון "הכרישים" עבור השקעות בתחום הגיימינג.
המטרה, לפי יוצרי הערוץ, היא שקיפות לגבי הגיל המתאים לתכנים. ההורים יוכלו להיות שקטים שהתוכן מתאים ללא צורך בפיקוח שלהם כמו ביוטיוב למשל.
(מ)איפה הכסף?
לא זול להפיק ערוץ כזה, צריכים כיסים עמוקים. את ערוץ Gaming Channel תפיק חברת צ’רלטון (כן, אלו מהספורט) שבבעלותו של אלי עזור, בשיתוף עם אולפני פארן של יוני פארן (שגם היה בהשקה ודיבר על עולם הגיימינג). עזור גם רכש את אתר וואלה! לפני כחצי שנה אז תהיה לו בעצם שליטה על כל המדיה שבה הערוץ ישודר.
צ'רלטון מתחילה עם הוט, בערוץ 66 בשלט, אך הערוץ צפוי להיות זמין אצל חברות תוכן נוספות (כמו סלקום, פרטנר ויס), כנראה בסינדיקציה. אנחנו מניחים שההנהלה רוצה לראות הצלחה בהוט אחר טבילת האש ואז ירחיבו בהתאם.
לאתר האינטרנט יעלו תכנים הקשורים לערוץ וגם תכנים כלליים יותר. עוד מידע יהיה בהמשך, אך הוא מהווה שלוחה נוספת של התוכן המקורי בעולם הגיימינג. האתר ממש עכשיו באוויר בלינק כאן.
דובר גם על אפליקציית מובייל עם "דברים שלא ראיתם עוד", שאנחנו יכולים לנחש שתכיל סוגים שונים של אינטרקציה עם הקהל, כיאה לסטרימרים ותכני לייב.
אז עכשיו כשהבנו מה זה, האם אנחנו צריכים את זה?
שאלה מורכבת. הציני שבנו רוצה לכתוב משהו על תעשיית הבידור המסורתית והיחס שלה ל"גיימרים" כתחביב ילדותי (או אפילו מסוכן), שפתאום מפרגן לו רק כאשר יש כסף על השולחן.
הנה מה שאור כתב ב-2017 על המפגש עם היוטיוברים והכרת ה"תופעה" לראשונה:
"בכל מקרה בתור אחד שעוקב רבות אחרי התופעה בארץ ובחו”ל נראה שהיא לא הולכת להעלם. כאשר יוטיוברים מקבלים במה שלמה, החתמות ספרים, קמפיינים ועוד נראה שיש פה רבה כסף ואיפה שיש כסף יש פרסום אז ממשיכים."
אז הבנו שיוטיברים מביאים קהל. האם אפשר להפוך את זה לערוץ טלויזיה שלם? התשובה היא כמובן, עם תוכן איכותי. בלי תוכן איכותי, אין כלום. גם לא בערוצים שלהם. לא מספיק רק להביא את הקהל, הקהל יגיע, אבל צריך לגרום לו גם להישאר וכאן הזמן יאמר.
מה שניתן להסכים עליו הוא שעובדתית, מדובר ביוזמה מהראשונות בעולם להפגיש עולמות גיימינג ברשת וטלויזיה מסורתית. נראה שהתאבון נפתח ונוכל רק לאחל הצלחה לערוץ ולייחל לעתיד מדהים, שבו יוצר, משפיען, מנחה, סלב וכוכב גיימינג הם אולי מילים נרדפות.
הצטרפו אלינו לקבוצה הרשמית של TekTok לדון על גיימינג ונושאים אחרים.