הוזמנתי לאירוע מטעם חברת רוזנטל תקשורת
הסינים באים לדיזינגוף סנטר – חנות שיאומי ראשונה בארץ
אין כמעט בנאדם בישראל שלא שמע על שיאומי, בין אם זה השואב הרובוטי החכם שלהם, טלפון זול במיוחד או אפילו קומקום חכם, שיאומי אהובה מאוד בעיני הישראלים. גילוי נאות נוסף: יש לי בבית את השואב והקורקינט של Xiaomi ואני סופר מרוצה ומבין את המשיכה. הם פשוט מוכרים מוצרים זולים וטובים.
מגוון מוצרים מוגזם
בחנות, שמעוצבת באופן לא מפתיע כמו אפל סטור סטנדרטית, עם שולחנות מעץ מקדימה עם הסלולר, מחשבים ניידים בצד ומדפים עם ציוד משלים\אחר\לא קשור. למה לא קשור? קומקום חשמלי, משקל חשמלי, תיקים, מברשות שיניים, מעמד ל-VR, מטרייה, בובות, לגו?! תמצאו שם כמעט הכל. לא סיימתי: מברגים, טלוויזיות (בקרוב), מגנים לטלפון, מגני מסך, קורקינט (כרגע אין קסדה L ), אוזניות אלחוטיות, רמקול חכם, נורות חכמות, נורות לילה מבוססות מגע ועוד.
כמה מוצרים יש לחברה אחת בסין? באחד השקפים שהראו לנו, היה פסיפס של מגוון המוצרים שיש לחברה, והוא באמת מרשים. זה פשוט עושה חשק לקנות ואני לא אומר סתם, כי אפילו שהחנות היתה בתהליכי השקה וסגורה לקהל הרכב, ניתן היה לראות מספר כתבים קונים (בהנחה אני מאמין) מוצרים מהחנות והקופה כבר עבדה.
הצרכן במקום ה-1
בשיחה שערכתי עם אייל אהרוני, מנהל פרויקט Mi Store והאקוסיסטם בחברת המילטון, נאמר לי ששיאומי שמה את הצרכן כמקום ראשון. החברה מעדיפה להשקיע בצרכן ולא בקמפיינים גדולים ובאמת לא זכור לי שראיתי איזה פרזנטור נוצץ, כמו אצל סמסונג למשל. לא תראו איזה קמפיין עם גל גדות, או נועה קירל על אוטובוסים, על מגדל עזריאלי ובדרך להרצליה, כי את המידע של שיאומי אנחנו מקבלים מהרשת.
כשאתה מגיע למוניטין ולגודל של חברה כמו Xiaomi, הם לא צריכים אפילו חברת יח"צ לדעתי. שישימו באתר הרשמי את המוצר הבא וכבר תוך כמה דקות נראה את כל המדיה בארץ עם כתבות כמו: "לא תאמינו מה שיאומי השיקה עכשיו?", והמהדרין ירחיבו: "לא תאמינו מה שיאומי השיקה עכשיו? מגבת מטבח חכמה!" וכולם ישתפו בפיד שלהם ממים מצחיקים של "איך המגבת ידעה שאני צריך 2 ליטר מים?!" או "עכשיו רק נשאר שיחליפו את האישה".
כששאלתי את אייל על מה ההבדל בין רכישה בחנות לעומת רכישה און ליין הוא הסביר שהם באים למכור חוויה, "מיידי וזמין, הלוקח מגיע לחנות וקונה את המוצר ישירות. בחנות אפשר לקבל שירות ולשאול על מידע טכני." הוא צודק, כי הרבה פעמים אנחנו מזמינים משהו כי הוא "רק 3$" ואז מגלים שאין לנו מה לעשות עם מברג שהוא גם כרית נוי. מבאס.
לקנות בחנות או באינטרנט?
אישית אני לא אוהב לקנות באינטרנט, זה אולי יפתיע חלק מהקוראים כי אני אדם טכנולוגי מטבעי, אבל ככה זה. אם אני בא לחנות ומנסה את המוצר לפני, אני עשוי להשתכנע לקנות אותו. עכשיו אפשר "לרמות" ולנסות את המוצר בחנות ואז ללכת ולהזמין אותי מאתרים סינים מוכרים, אבל זה לא אותו דבר ולא בטוח שיהיה על זה אחריות כמו בחנות עצמה. למרות שזה לא נאמר במפורש, תינתן אחריות על מוצרים מהיבואן הרשמי, המילטון, גם על קורקינטים למשל.
יש לכם Take Away?
לפי דבריו של אהרוני, כבר עכשיו ניתן להזמין את רוב המוצרים שיש בחנות באתר האינטרנט של החברה למרות שהוא בשלבי הבנייה. בעתיד מתוכננים להיות מוצרים נוספים למה שיש בחנות באתר. חלק מהמוצרים יגיעו עם משלוח חינם ונקודות איסוף מבוקסיט כמו בדואר, מה שבטוח מהיר יותר מסין. אני לא מנסה לשכנע פה אף אחד, בעידן של היום כל אחד בודק הכל ויודע הכל, מי שרוצה יגיע ויקנה בחנות ומי שלא. לא.
המבצעים הם המפתח
25.3 מיליארד דולר, הנתון הזה הוא הרווח שעשתה חברת Alibaba (עוד סינית אשר פועלת עם שיאומי) ביום אחד בלבד. למי שכבר הבין, מדובר ב-11.11 יום הרווקים. מעבר להיותו מכונת שיווק גאונית מאין כמוהו, הוא מראה לנו שאנשים אוהבים מבצעים. בקיצור, ביום רביעי הבא בשעה 20:00 בערב (22.08.18) תתכוננו לקרב על חייכם, כי Xiaomi, למרות שכבר החנות פתוחה לקהל הרחב, עושה אירוע השקה מיוחד עם מבצעים באמת הזויים.
לדוגמא: צמיד חכם Mi Band 2 + סוללת גיבוי נטענת XIAOMI 5000mAh Mi Power Bank 2 Silver במחיר של 29 ₪ במקום 204 ₪, כן נראה שבעל הבית באמת השתגע. שיאומי מבטיחה לנו גם מלאים שיתאימו לביקוש אבל לכו תדעו. זה עוד לא הכל וסליחה שאני מרגיש כמו פרזנטור שלהם, הם מבטיחים גם מחיר מיוחד לקורקינט שלהם (שכרגע נמכר במחיר של 1990 בחנות שזה קצת גבוה יחסית למחירים שאני ראיתי למוצר של היבואן הרשמי המילטון) ועוד.
החיקויים כבר כאן!
באופן משעשע בהודעה לעיתונות היה רשום "ליד קסטרו" וכשהגעתי לאזור מול קסטרו בדיזינגוף סנטר, מצאתי את התמונה הבאה.
לא נכנסתי לשאול אם זה פה, כי אני לא עד כדי כך clueless, אבל בתמונה אחת אפשר להבין המון דברים:
- כולם רוצים את השם Xiaomi
- שיאומי הוא גם סימן רשום לכן כל מי שמשתמש בו, עדיף שירשום שהוא יבואן מקביל
- יש להמילטון אפשרות לתת לחנות הדגל יתרון ע"י יבוא חלש יותר בשביל למנוע מהם תחרות, זכותה וגם אפל עשתה זאת עם beats
- לחקות סינים זה פשוט מצחיק בלי קשר
- המון רוכבים על גל הקורקינטים שלהם
- כשהראתי את התמונה לאחד מהאנשים הבכירים בהמילטון הוא העיר שיש חוק ישראלי שחברות צריכות לעמוד בו ואם תהיה הפרה בנושא הם יפנו לבית משפט.
הקורקינט הוא המפתח!!
איכשהו הקורקינט, M365 Miija של Xiaomi לדעתי מסמן את כל ה"אני מאמין" של החברה ואני אסביר. עד ממש לפני פחות משנה שוק הקורקינטים החשמליים היה ברוויה. היו מספר קטן מאוד של שחקניות גדולות והמחירים היו בשמיים. ממש בשמיים. כשאני עשיתי מחקר לפני כשנה 5000 ₪ היה מחיר התחלתי. אז הגיע שיאומי וחתכה את המחירים כמעט בחצי (היום זה יותר מחצי). עם מוצר שלא נופל מה"גדולים", תחנות שירות, יבואן רשמי, פנסים+פעמון (לרוב באים כתוספות בתשלום אצל המתחרים) ואפילו אפשרויות הרחבה, כמו וו תלייה, שבלי להגזים מציל חיים לדעתי, בייחוד שאני רעב והחנות מבטיחה 80 דקות זמן המתנה.. אבל אני קצת סוטה מהדיון..
קחו את הקורקינט ותחליפו בכל מוצר אחרי של שיאומי. טלפונים, ראוטרים, סטרימרים, שעונים חכמים, מעמדים למצלמות ועוד. את הכל הסינים חותכים במחיר אבל לא באיכות ועדיין נשארים רווחיים.
הסוף הוא סיני
באופן מקרי, התחילה באותו שבוע שבה השיקו את חנות הדגל, חברת Bird את המיזם שלה בארץ. זה אומר שהיא מציפה את רחובות תל אביב בקורקינטים ומאפשרת שירות Uber-י שכזה, הנותן להשכיר את הקורקינט דרך אפליקציה בתשלום. נחשו איזה קורקינט? שיאומי! נחשו מה עוד? בארה"ב זה כבר להיט ויש חברה מתחרה, נחשו איזה קורקינט יש להם? סגוואי, נחשו מי קנתה את סגוואי? ניינבוט, נחשו מי השקיעה כ-80 מיליון דולר ברכישה של ניינבוט את סגוואי? שיאומי! מופתעים? גם אנחנו לא.
אז נכון שלא קניתי כלום בהשקה אבל אני בטח אחזור לשם בתור צרכן ולא בתור כתב ואקנה איזה משהו, שמתי עין על המייצב תמונה האוטומטי, כולו 79 ₪, לא שווה?