זן ואומנות בניית אופניים חשמליים-יומן בניה

ביומן מתמשך זה, אתאר תהליך של בניית אופניים חשמליים כחלק מפרויקט לימודי שאני עושה. פרויקט בניה שנעשה מתוך עניין וסקרנות, על מנת לבדוק מה אפשר לבנות לבד ומה העלות(והתועלת) ביחס לרכישה של מערכת מוכנה בחנות. המערכת תבנה בהתאם לתקן הישראלי ובמידה ויעשה בה שימוש, היא תעבור מכון תקנים.

אני אתן רקע “תיאורטי”” מאחורי האופניים החשמליות ובמקביל אתאר את תהליך הבניה שלי.
אשתדל לכתוב באופן תמציתי(מוזמנים להתפלסף בתגובות) ואינפורמטיבי, בתקווה שהנסיון שלי יועיל לדורות הבאים :) הן למי שיבחר לבנות לבד והן למי שיבחר לרכוש בחנות(שידע מה הוא קונה).

בפוסט פותח זה אתחיל ממוטיבציה, או למה בכלל משתלם להשתמש באופניים חשמליות ביחס לאלטרנטיבות.

לאופניים חשמליים יש:

  • טווח נסיעה(בהתאם לסוללה)-שמספיק לסידורים בתוך העיר.
  • מחיר כניסה נמוך-אפשר למצוא “אופני פח” מוכנים בחנות בסביבות ה-3K ואילו מערכת אכותית בהרכבה עצמית תעלה בסביבות ה-5K.
  • מחיר זול לקילומטר-על כך, באופן מפורט בפוסט המשך.
  • תחזוקה זולה-המה שנובע מפשטות המערכת, כאשר חלק הכי יקר במערכת היא הסוללה, מחירה(בהתאם לקיבולת) לא יעבור לרוב את ה-2K פעם בכמה שנים.
  • הסבה נוחה-של כמעט כל זוג אופניים למי שבוחר, כמוני לבנות לבד, יכול להסב כמעט כל זוג אופניים רגילות לחשמליות.

לאופניים חשמליים אין:

  • ביטוח, טסט או רשיון-מדובר באופניים לכל דבר מבחינת החוק, על כן אנחנו פטורים מכל העליות השנתיות ומהצורך להוציא “רשיון נהיגה”
  • פקקים-בדומה לכל רכב דו גלגלי, האופניים אינם סובלים מפקקים ומתמרנים בקלנות בתנוע.
  • בעיות חניה(או דוחות חניה)-הסוף לציד אחר חניה פנויה(שלעיתים בתשלום). חונים בצמוד ליעד או לעיתים אף בתוכו.
  • זיהום אוויר-החשמל אומנם מיוצר בתחנות כוח אבל שם יש תקנים ומסננים יעילים בהרבה ממה שיש בכלי רכב.

.

TekTok logo