צרכנות נבונה דרך האינטרנט או פרק א, החנות הפיזית.

רשומה זו, המהווה חלק מסדרה של כמה רשומות בנושא צרכנות, משוכתבת וומעודכנת ובסיסה במספר רשומות שכתבתי בעבר.

לעיתים קרובות מדי, אני נתקל בבורות בכל הנוגע לצרכנות דרך רשת האינטרנט. אני לא מדבר על הסבתא שמעדיפה לשלם במזומן, אני מדבר על אנשים צעירים, אקדמיים, יצירתיים שמעדיפים לכתת רגליהם אל עבר החנות הקרובה, כאשר הרכישה נמצאת במרחק כמה קליקים מהם.

כאשר מכרי שומעים שאת רוב הרכישות שלי אני מבצע דרך האינטרנט, לרוב באתרים בחול, כגון Ebay ו Amazon אני מקבל המון שאלות בנושא לכן במקום לחזור על עצמי פעם אחר פעם החלטתי לכתוב בצורה מסודרת על הנושא, ולהפיץ את המסר.

כדי שנרצה בכלל לצאת מה-Comfort zone שלנו, דרושה מוטיבציה, במילים אחרות למה לא לרכוש בחניות פיזיות, בכך אני רוצה להתחיל.

מה יש בחנות,

מוכרים להוטים למכור, המוכר בחנות הוא בעל אינטרס פשוט, כל מכירה מתורגמת לעמלה(לפעמים באחוזים). ככל שהמוכר, מוכר יותר ככה התלוש משכורת שלו בסוף חודש נראה טוב יותר. חלק ידעו לספק מידע שטחי על המוצרים(מידע שאפשר למצוא לבד באינטרנט)

אינטרסים צרים של קמעונאי, לחנות יש מלאי שצריך להיפטר ממנו ומערכת סבוכה של יחסים מול יבואנים שדוחפת את החנות למכור את הסחורה לפי האינטרסים הצרים שלה, שלעיתים קרובות לא עולים באותו קנה מידה עם צורכי הלקוח.

מדיניות החזרה, מי שרוכש בחנות כפוף למדיניות ההחזרה של החנות שתלויה ליד הקופה(שלעיתים מאוד דרקונית).

שכירות, ארנונה, חשמל ועובדים. כל אלה עולים כסף ומישהו צריך לשלם את החשבון העלות הזו מגולגלת על הלקוח.

מה אין בחנות

מבחר, ברגע שאתם נכנסים לחנות, אתם מוגבלים למותגים ולדגמים שנמצאים בחנות, לא יותר ולא פחות. אם החנות לא הספיקה להביא את הדגמים של 2013 או שאין לה הסכם עם יבואן של מותג X, אתם לא תראו אותם באולם התצוגה, בלי קשר לטיב הסחורה.

מחיר תחרותי באמת. מחירי החנות אומנם לא מנותקים ממחירי השוק אבל אין זה אומר שהמחירים שם הכי טובים או ניתנים לחלוקה נוחה,לתשלומים מרובים.

אחריות, קראתם נכון. החנות היא סך הכל קמעונאי, כלומר מתווך בינכם לבין היבואן(שהוא בתורו מתווך בין החנות לבין היצרן). את האחריות תמיד תקבלו מצד ג’, שיכול להיות מעבדה של היבואן הרשמי או מעבדה מקומית, במקרה של יבוא מקביל. ה”מישהו לדבר איתו” במקרה של תקלות הוא לא החנות אלא המעבדה.

אפשרות ל”הגיע” לחנות בלי ללבוש תחתונים, בלי להיכנס לרכב, לשרוף זמן ודלק, לחפש חניה…

יכולתי ללעוס ואת המידע, אבל במקום זאת אני חושב שכל אחד צריך להגיע למסקנות שלנו לבד. אומר רק שמבחינתי, החנות הפיזית היא אולם תצוגה(שגם את זה ה-Youtube הורג) צר, עם אינטרסים אנוכיים ומעט מאוד ערך מוסף.

בחלק הבא, נדבר על התשלום באשראי ותשלום און-ליין בפרט.

TekTok logo