אין לי קשר לערוצים המוזכרים בכתבה. התמונות והסרטונים לקוחים מערוץ היוטיוב, פייסבוק והאינסטגרם הרשמי של של Casey Neistat
Casey Neistat, סרטונים ממומנים ויוטיוב שבור
הרקע או למה כוכבי יוטיוב מוכרים לנו חולצות?
יוטיוב גוסס. לא. זה לא קליקבייט או כותרות בסגנון "כנסו כנסו". המודל הכלכלי, כזה שהחזיק המון יוצרים באתר ופירנס אותם ואת משפחתם הולך ונחלש. אם בעבר יוטיובר מוצלח היה מקבל בממוצע דולר אחד על כל 1000 צפיות (לפי נתונים חיצוניים, כי המידע עצמו סודי) היום הם מגיעים לסכום קטן בהרבה שיכול להגיע ל-20 סנט ל-1000 צפיות, תלוי בתוכן. בלי להיכנס לכל הפרטים של ה"למה" זה קורה, (את זה אולי אפרט בכתבה אחרת) האלגוריתם של יוטיוב השתנה וכעת הוא עושה Demonetize שזה מניעה של קבלת תשלום מפרסומות לתכנים "נפיצים" כמו גסויות, עירום (חלקי אפילו), בוטות ואפילו חדשות, מה שפוגע בהרבה סרטונים מלקבל תשלום על עבודתם למרות מספר צפיות גבוה.
כיוון שגוגל אוהבים את המסתורין אין באמת חוקים לאיך עובד האלגוריתם הזה וסרטון אחד יכול לקבל מימון מלא של פרסומות בעוד אחר יטורגט כפוגעני בידי הרובוטים של יוטיוב ולא ירוויח כסף ליוצר. מושא הכתבה שלנו Casey Neistat העלה על זה וידיאו בעצמו. אני "חי" ביוטיוב ויכול לדבר ארוכות על "למה זה קורה"? אבל לא כרגע ואני מקווה לעשות סרטון מפורט על זה בהמשך בנתיים קבלו את זה:
כרגע זה מצב קיים (יש כבר תביעה ייצוגית בנושא) שלא נראה שישתנה בזמן הקרוב וכל היוטיוברים מרגישים את זה. ראיתם לאחרונה את היוטיובר האהוב עליהם מוכר חולצה בסוף הסרטון או שהוא פתח עמוד Patreon חדש? עכשיו אתם יודעים למה. הכסף שהוא היה מקבל מצפיות, אפילו ממיליוני צופים, פר סרטון, ירד בהרבה והוא עדין צריך לקנות חלב ולחם במכולת.
לא מאמינים לי? קודם כל, מצוין! אל תאמינו לאף אחד. רשמו ביוטיוב youtube is dead (גם dying יעבוד) ותראו מה עולה בתוצאות. לא, זאת לא מלכודת צפיות, היוצרים שיעלו בתוצאות חיפוש מדברים מהלב ועל כיסם הפרטי שלהם. אני סומך על האלגוריתם של יוטיוב שיראה לכם שהיוטיובר האהוב עליכם כבר עשה סרטון על זה. אז עכשיו כשאתם מאמינים לי נוכל להתקדם. (הערה קטנה: בארץ זה כרגע פחות תופס אני מדבר על חו"ל בעיקר)
מי זה Casey Neistat ולמה שיהיה לי אכפת ממנו?
לכו לויקיפדיה. ברצינות, יש עליו המון מידע, בגדול הוא יוטיבר פופולרי מאוד שהתחיל לצמוח אחרי שהעלה Vlog אישי שלו ב-2015 והיום כולם עושים את זה, תודה קייסי 🙁 הוא משתדל להעלות Vlog כל יום מאז והולך לו לא רע בלשון המעטה.
אבל סירייסלי, הוא ענק ובגלל שהוא ענק הוא מקבל המון מוצרים לסקירה. הוא מקבל יותר מוצרים טכנולוגים כי הוא אדם מאוד טכנולוגי, כל הסרטונים שלו מועלים לאתר ב-4K, הכל אצלו ערוך למשעי, כל Vlog נראה כמו סרט עם התחלה, אמצע וסוף ואם תחפשו עליו מידע תראו שיש הרבה יוטיוברים שמתנהגים כמוהו (מבחינת טכניקות צילום) ואפילו יותר שמלמדים להיות קייסי. בחיפושי נתקלתי בערוץ של יוצר ישראלי בשם BEN RATZON שהסטייל שלו מאוד מ-א-ו-ד דומה לקייסי, אז גאווה ישראלית?
קייסי מעלה לערוץ שלו מעין סקירה על מוצר חדש שהוא מקבל ישירות מהחברה והוא מאוד אוהב את סמסונג ולא מסתיר את זה. שניה אחרי החשיפה העולמית של ה-Galaxy S 8 הוא העלה לערוץ שלו סרטון ערוך ומהודק ב-4K (לוקח לסרטון זמן לעשות Upload ובטח לסרטון באיכות של 4K שזה אומר שהוא התחיל להעלות אותו לפני ההכרזה העולמית) של הדגם שסמסונג הביאו לו עוד לפני ההכרזה, לפני כולם, לפני כל היוטיוברים, אולי בעולם, שקיבלו את המכשיר (עם ההכרזה) רק כדי שיעלה כמה דקות של "ההתרשמות" שלו מהמוצר. כן, הם ממש קרובים.
ב-21 ליוני, Casey Neistat העלה סרטון עם הכותרת "FIRST DAY OF SUMMER". אני מנוי לערוץ שלו והוא קפץ לי בפיד. לא התחשק לי על Casey Neistat והתעלמתי, מאותו רגע יוטיוב החל להתנהג מוזר. במשך כמעט שבוע שלם, הסרטון הזה נשאר בטופ של הפיד שלי ביוטיוב ולא ירד ממנו. הוא אפילו הופיע שם לבדו תחת Casey Neistat, רק חיכה שאצפה בו. זה הזמן לומר שקייסי עצמו, למרות כל הפופולאריות שלו, נוהג לבחור כותרות מאוד קליקבייטיות לוולוגים שלו. דוגמאות אמיתיות כוללות "כמעט מתתי!" ו-"אימצנו תיש!", נשבע שאלו כותרות אמיתיות מהערוץ שלו. אז כמובן שלכותרת לא היתה משמעות עבורי.
פתאום אני רואה שעוד יוטיוברים מוכרים מדברים על הסרטון שלו, ממש הרבה יוטיוברים ואז זה הגיע ל-Philip DeFranco שמי שלא יודע, מריץ ערוץ חדשות יומי שם הוא קרא ל- Casey Neistat (בערך) שקרן.
הכל קשור לסמסונג וגילוי נאות
אז הבנו מי זה קייסי, ויוטיוב גוסס. עד כה יש לנו כוכב ענק ואת הצורך של היוצרים למצוא דרכי מימון חדשות (כמו חסויות למשל). לרוב, כשקייסי מעלה סרטון סקירה עצמאי, המוצר יופיע בכותרת ותמיד יהיה דיסקליימר שאומר שהוא לא קיבל כסף מהחברה לצורך סקירת המוצר (למרות שהחברה כן סיפקה לו את המוצר בחינם לצורך חשיפה). ב-21 ליוני, בסרטון "FIRST DAY OF SUMMER" הדיסקליימר היה קצת טריקי.
מדובר בסרטון "מוציא עיניים" וראוותני בצורה חולנית בו Casey Neistat לוקח עוד כוכב יוטיוב (בשביל הצפיות כמובן), את Jesse (הבחור שגימגם בקינוט של EA ב-E3 כי הפרומטר שלו מת והוא נלחץ) והם יוצאים למסע תענוגות בפריז. קייסי מחרטט אותנו שזה חלום ילדות שלו, לעשות סרטון ראוותני בלי הגבלת תקציב, עם מכוניות יוקרה, דוגמניות (הוא נשוי+ילדה, לא ברור מה הוא רצה להשיג בזה..), מטוסים, אוכל ויאכטה. עד כה, סבבה… עשית סרטון מרשים ו"שפכת" הרבה כסף על השכרת ציוד כמו מכוניות, דוגמניות (בסוף הוא חשף שהם ידידות שלו או משהו) ועוד. אבל… הטוויסט! ב-10 שניות האחרונות של הסרטון (שהיה כולו ב-4K והציג את הצילומים הרגילים שלו, מרחפן, באוויר, באוטו, על מסוע מקובע עם מסילה ועוד), נרשם משפט אחד קצר:
מה זה אומר? זה אומר שצפינו בפרסומת אחת גדולה ומורכבת ליכולות הצילום האדירות (לא בציניות) של ה-Galaxy S 8. האמת, אני לא התרגשתי מהקונספט.
בעבר אני ומיכאל שטילרמן גילינו שמכונת המיץ של Casey Neistat שהוא כל כך מפרגן לה ונמצאת במשרד שלו ומצולמת כמעט בכל סרטון וולוג יומי, היא בעצם סטארטאפ של חבר שלו. הוא חשף זאת אחרי מספר הופעות שלה בא הוא "כל כך נהנה" מהמיץ הסחוט טבעי שלה. שווין. האינטרנט חשב אחרת ממני…
תחזיר לי את הכסף! צעק מגיב 19; הבעיה של קייסי
אז מה זה אומר בעצם. למה כל זה משנה? למה חפרתי לכם כל כך הרבה עד כה?
אז זהו, Casey Neistat מעלה בימים אלו ערוץ חדשות במימון של ה-CNN בשם Beme News שזה אומר שהוא צריך להראות רצינות ומקצועיות בתחומי הכתבות וזה כולל גם שקיפות. קייסי, אתה לא יכול להציג סרטון, למתג אותו בתור ״החיים המופלאים והראוותניים שלי״ ואז להגיד בסוף, אה רגע הכל מומן בידי סמסונג. זה לא עובד ככה. האינטרנט הגיב בהתאם, המון קראו לו שקרן ורמאי כי הוא הסתיר את המידע הזה מהם. בראיון שערך עם פיליפ דה-פרנקו (אותו אחד שקרא לו שקרן) הוא אמר דברים די קשים על הקוראים שלו שיצאו נגדו ונגד ה"תרמית" שהיא פרסומת. וואלה קייסי? יש לך 7 מיליון צופים ואתה חושב שאתה חף מביקורת? אז זהו, שלא…
Geplaatst door Casey Neistat op vrijdag 19 februari 2016
סוף דבר:
יוטיוב מהווה מקור הכנסה דל לעומת העבר, היוצרים מחפשים מקורות חלופיים, סרטונים ממומנים זאת אופציה טובה אך השקיפות חשובה לא פחות מאיכות הסרטון. קייסי למד מהניסיון על בשרו ובסרטון שהוא העלה אחרי הפרשייה, אשר כלל סקירה של dji Spark שהוא רחפן ״זול״ יחסית (500-700 דולר), הוא רשם גם בהתחלה וגם בסוף שהסרטון לא ממומן על ידי dji. תודה קייסי ותודה לאינטרנט.
למי שדואג בסרטון "FIRST DAY OF SUMMER" אכן הכל צולם בידי הטלפון של סמסונג וללא פילטרים, אבל חוברו אליו עדשות, רחפנים, מתקן למסוע (שמשתמשים בו בסרטי הוליווד) ועוד "טריקים", זה לא מוריד מהאיכות של המצלמה שלו, זה רק אומר שאני ואתם לא נוכל כנראה להגיע ליכולות הספציפיות האלו בעצמכם.
מסר אישי ומרגש לקוראים: היי! הגעתם עד לפה? אתם גיבורים. אהבתם את הכתבה? מעניין אותכם נושאים על יוטיוב, אינטרנט וכו'? אשמח לשמוע בתגובות. גם הערות כלליות יתקבלו בברכה. מבטיח להגיב לכוווולללםםם. אם אהבתם את הכתבה ואתם רוצים לקרוא עוד כתבות בנושא מוזמנים לעקוב אחרינו בעמוד הפייסבוק, אנחנו לא נושכים.