פסיכולוגיה של מבצע: תזמין לי בבקשה 2 פיצות משפחתיות עם פטריות ופורצה 7

לפני שנה…

לפני שנה הייתי עם שותפי לפשע הגיימינג, גיל פלקוביץ', בפסטיבל Game In הגדול של 2016. תחשבו על אירוע כמו מה שמחכה לנו עוד פחות משבוע רק קטן יותר בהרבה. בתור עיתונאים קיבלנו פרזנטציה מיוחדת שלא ניתנה לקהל הרחב וגם חלק מהספונסרים של האירוע עלו לבמה. אחד מהם היה מנהל המוצר של דומינוס, רגע מה?!

מנהל מוצר של פיצות

כן, קראתם נכון, מנהל מוצר של דומינוס פיצה. אילו פיתוחים יש כבר לעשות בפיצה? עוד על כך בהמשך. מעבר לפיצה של אסף גרניט (שלא טעמתי בגלל רגישות ללקטוז אבל שמעתי שהיא סבבה) שבשביל זה נראה שצריך מנהל יח"צ סגנון: "היוש, מדברים ממשרד יחסי הציבור של פיצה האט, היינו שמחים שאסף בלה בלה בלה…" חותמים חוזה ושלום על ישראל. אבל בכל זאת, מנהל המוצר אמר דברים מעניינים מאוד.

בגדול הוא ראה חיבור הדוק בין דומינוס פיצה לאקס בוקס ישראל. האמת זה לא מפתיע. גיימרים אוהבים ג'אנק פוד. דוגמא לשילוב של המותג Code Red של המשקה המוגז הממותק Mountain Dew, ביחד עם דוריטוס בהשקה של הלו או משהו..

ג'אנק פוד הוא ה"דלק" של הגיימרים, כך מאכילים אותנו המפרסמים. מרגישים עייפות? אין כמו משקה עם 98% סוכר שיעיר אותכם (למשך תקופה קצרה ואז תצטרכו עוד…) כדי להחזיר אתכם Back in the game.

אז דומינוס ראו באקס בוקס חלק אינטגרלי באסטרטגיה וחצי התבדחו עם "כפתור יעודי בשלט האקס בוקס שיזמין לנו פיצות". נראה שמישהו שם לקח את הבדיחה בצורה קצת מילולית..

פיצות פיצות אקס בוקס

אז בחזרה לפסטיבל 2016 של Game In (שגם שם היה את Cuphead, מיינד יו…), דומינוס היו ספונסרים די כבדים של האירוע וישבנו שם אני וגיל עם מנהל המוצר על פיצה (אני בעיקר הרחתי…) ודיון על טכנולוגיה. שוב, היה בו את הלהט הזה של החיבור וכנראה שמשהו שם עבד. חצי-התבדחנו על הכפתור, אבל נראה שחלק מהקהל שמזמין פיצות הוא באמת קהל הגיימרים.. (הערת צד OCD-ית, אני ב-ח-י-י-ם לא אוכל פיצה ליד הקונסולה שלי, שמן וטראומות).

היו גם תקדימים לזה, פורצה הוריזון 3 (לא פורזה חברים, נכון יש Z אבל זה באיטלקית אומר כח, אז זה כמו פיצה, פורצ-ה), כבר שיחקה עם הגיימרים (סליחה על משחק המילים) עם קוד למכונית DLC באוסטרליה על כל הזמנת פיצה. פוסט של המבצע:

Don’t miss these supercharged Mogul deals PLUS your bonus Forza Horizon 3 in-game DLC car! Order a FH3 Mogul Pizza…

Geplaatst door Pizza Mogul op donderdag 22 september 2016

הם כנראה אהבו את זה.

הצד הישראלי

 

לפני שנגיע למבצע עצמו, שהוא סופר מעניין מבחינה שיווקית, פסיכולוגית וטכנולוגית, צריך רגע להסתכל על ה-למה?

למה שאקס בוקס תטרח בכלל להכליל משחק עם הזמנת פיצה, למרות החיבור ההגיוני, למה דווקא פורצה מוטורספורט 7?

על השאלה הזו קל לענות. פורצה מוטורספורט 7 (או פורצה 7 בקיצור), הוא פחות או יותר ההלו של 2017. אין למיקרוסופט כרגע הלו או גירס אוף וור חדש להשוויץ בביצועים של הקונסולה החדשה, האקס בוקס וואן X, אז פורצה 7 סוחב על גבו את האחריות.

אני כבר שומע את הלגלוג שלכם בתגובות. אז נכון, לא כולם אוהבים מירוצים, אבל גם לא כולם אוהבים משחקי גוף ראשון עם שלט (מרים יד), זה מה יש.

אז למה דווקא עכשיו?

כמו שאמרתי לעיל, אוטוטו מתרחש פסטיבל Game In השני ואקס בוקס היא (שוב) בין הספונסרים המרכזיים. אז למכור משחק אקסקלוסיבי לאקס בוקס (תורידו את הלפידים, המבצע הוא רק לאקס בוקס…) לפני הפסטיבל הוא רעיון מבריק שרק יגביר את ההייפ.

כבר ידוע שה-Xbox One X יהיה בפסטיבל, כנראה באיזה מתחם סגור ולא בטוח שפתוח לקהל הרחב, אבל אני מתערב על זה שהוא יריץ… פורצה 7! כי 4K וגם… 60 FPS, בום! אולי הוא גם יריץ Cuphead… אני מצטער אני לא יכול להוציא את המשחק הזה מהראש… אבל זה לא רלוונטי כרגע.

אז מה היה לנו, כמה פיצות לקחתם?

אני מצטער מראש. כדי להבין את הגאונות של המבצע הזה, אני צריך לפרט עליו. אני מחזיר אתכם לגילוי הנאות למקרה שיש בעיות.

פיצה משפחתית עם תוספת פורזה 7 זה הקטע החדש!מבצע השקה מטורף, פיצה ופורזה 7 תוך חצי שעה אצלכם!הזמינו עכשיו – רדי, סט, גו!www.dominos.co.il

Geplaatst door ‎דומינו'ס פיצה‎ op dinsdag 3 oktober 2017

אילו פרטי המבצע כמו שהוא הופיע באתר הראשי של דומינוס. (לצערי עד עליית הכתבה המבצע הוסר מהאתר):

249 ₪ – פיצה משפחתית + תוספת + משחק

279 ₪ – 2 משפחתיות + שתייה + משחק

299 ₪ – 2 משפחתיות + 2 תוספות + שתייה + משחק

כמובן שהמשחק הוא פורצה 7 והוא רק לאקס בוקס, כלומר מקבלים פיזית את הקופסא עם הדיסק ולא קוד סטייל Xbox Play Anywhere המאפשר להתקין את המשחק בחשבון המשתמש והוא יסונכרן עם חנות ה-Xbox בווינדוס 10.

משחק חדש אצל היבואן הרשמי כמו פורצה 7 צריך לעלות בערך 300-320 ₪, תלוי בחנות. זה המחיר בשקלים למשחק חדש. במבצע הכי "יקר" של דומינוס אנחנו מקבלים ב-299 ₪ 2 פיצות ושתייה בנוסף למשחק. נשמע שווה לא?

אז קודם כל נגיד שכן. זה בהחלט נשמע שווה והביקורות בפייסבוק התלהבו ממנו. משתמש אחד כתב בעמוד הרשמי של דומינוס: "שיווק גאוני! פתחתם פה דלת רצינית הלאה…" והוא צודק. משתמשים אחרים תייגו את חבריהם.

אבל מה זה בעצם אומר שאני מקבל משחק + פיצה?

נתחיל בזה שגם אם אני "חולה הגה" הכי גדול שיש אני לא יכול פיזית לקנות את פורצה 7 היום לאקס בוקס. אני יכול דיגטלית שכן הוא נפתח לקהל הרחב ב-3 לאוקטובר (ושם זאת גם הגרסא עם ווינדוס 10), אבל הרבה אנשים לא אוהבים את המוצר הדיגטלי שכן אי אפשר להחליף אותו אחרי שמסיימים\ממצים את המשחק. (אני אוהב מאוד דיגיטלי ויש לי 4 טרה להוכיח את זה אבל אני סוטה קצת מהדיון).

אז יוצא שדומינוס היום היא גם "מפיצה" של המשחק. כלומר אם אני רוצה את המוצר פיזית לאקס בוקס (בלבד) אני צריך להזמין פיצה ופה נכנס הצד השני המעניין של המשוואה.

אני בכלל רוצה את המשחק או פיצה?

אז כבר אמרנו שהמחיר הוא סבבה (תיכף נחזור לזה), אבל האם יש ביקוש? אם אני "אדם מן השורה" שלא מת על מירוצים ושיחקתי בדמו של פורצה 7 ולא עפתי האם אני בכלל רוצה את המשחק? טוב אני אוהב פיצות (תאורטית) ולדעתי יש חשיבות גם לטיימינג כאשר אנחנו לפני ערב חג וסביר שלא אבשל כי מחר ארוחת חג בלאו הכי. אז אזמין פיצה, מדומינוס. רגע.. המחירים היו עד היום:

מחירי מבצע בדומינוס כמו שהם מופיעים ב-iOS

ועכשיו יש גם משחק עם תוספת קטנה במחיר (170 ₪ למשחק ממש חדש זה לא רע בכלל)? נשמע טוב.

אז מה היה לנו? פסיכולוגיה 101

לא למדתי פסיכולוגיה אבל לא קשה לראות שכל הפרמטרים במבצע הזה כיוונו לדבר אחד בלבד, רכישת המשחק. כל הנתונים היו לטובת דומינוס:

  1. המחיר. קשה לאמוד כמה המשחק יקר\זול לעומת הפיצות.

  2. הטיימינג. לפני ערב חג לא סביר שנבשל.

  3. הייפ. אוטוטו יש את פסיטבל Game In שחופרים לנו עליו בכל מקום וגם דיברו על פורצה 7.

  4. הפצה. אין את המשחק פיזית כרגע בחנויות הרשמיות אז רק דומינוס יכולים לספק לי אותו.

  5. פאן. אני מזמין פיצות? למה לא? קצת כיף, זה כמו לחם שום.

ברור לי שזה לא מדעי אבל זה בהחלט נראה כאילו הטיימינג של המבצע הזה לא יכל להיות מושלם ומבריק יותר. נראה שזה עבד להם כי כרגע (4 בלילה) המבצע מופיע רק באפליקציית המובייל והוא הוסר מהאתר הרשמי.

מלך הגבעה

אי אפשר לסיים לפני שנגיד משהו קטן על המתחרות בארץ. לנינטנדו כמעט ואין דריסת רגל בארץ חוץ מבאג כרגע אז נעזוב אותה. אבל לסוני יש נציגות די חזקה, ישפאר. סוני לא הופיעה בפסטיבל לפני שנה וגם היא לא תופיע השנה וזה לא מפתיע. אם נסתכל על ההתנהגות של סוני העולמית מדובר בפחות או יותר "וישחקו הנערים לפנינו".

הקשיבו הקשיבו! המבקרים בפסטיבל Game In גיים אין יזכו להתנסות לראשונה עם Xbox One X – הקונסולה העוצמתית בעולם – חודש לפני…

Geplaatst door ‎Xbox Israel – אקסבוקס ישראל‎ op maandag 2 oktober 2017

המנכ"ל לאחרונה "ירד" על המוביליות של הסוויץ' של נינטנדו, סוני מתנגדת בכל תוקף למשחקי קרוס-פלטפורם (משחק בו שחקני אקס בוקס יכלו לשחק און ליין עם שחקני (PS4 וגם חיבור עכבר ומקלדת לקונסולה (עניין שקיים ברבה משחקי אקס בוקס ויש שמועות על תמיכה רשמית עם ה-Xbox One X) הוא טאבו. לא נדבר גם על מדיניות ההחזרות שבעוד מיקרוסופט בוחנת את האפשרות סטייל Steam סוני מעדיפה שנשמור את המוצר (הדיגטלי) אצלנו גם אם אנחנו לא מרוצים ממנו.

גם בארץ רואים התנהגות דומה כאשר נראה שסוני לא משתתפת בחגיגות, לא בפסטיבל, לא במתחמי הגיימינג וכמעט שאין אצלה השקות מרשימות. האחרונה שאני זוכר הייתה של המשחק עם אקדח האור וה-PSVR, Farpoint, שגם היא הייתה בקנה מידה מצומצם בסגנון "הזמנות בלבד".

אז סוני, לא לעולם חוסן ואני חושב שכדאי שאולי גם קצת תצטרפי לחגיגה, כי בעוד השוק שלך בהחלט מוביל כרגע, זה לא אומר שזה ישאר כך לעד, זוכרת את ה-XBOX 360 וה-Wii? אני אפילו לא מדבר על ההשקה של ה-Xbox One X, אני מדבר באופן כללי על התנהגות כמו "לא צריך קרוס-פלטפורם כי… סיבות!". דווקא מאחד כמוני שמשוחד (מאוד אוהב את ה- PS4 Pro שלי) צריכה להגיע הביקורת.

איזה חיוך!

סוף דבר:

חפרתי די הרבה, אני יודע. אבל אני מחזיר אתכם לתחילת השיחה עם מנהל המוצר של דומינוס. בהחלט יש פה פיתוח מוצר רציני ביותר. דומינוס הציגו טכנולוגיות מעניינות בעבור כמו כפתרו ה-One Click Pizza, סטייל אמזון אשר שומר הזמנה ספציפית ובלחיצת כפתור היא פשוט נשלחת אלינו (מישהו אמר כפתור יעודי בשלט האקס בוקס?) וגם הטראקר בר אשר מודיע על ההתקדמות של ההזמנה.

אבל ללא ספק המבצע הזה שובר את הכללים כאשר הוא מעוות ממש את הקונספציה של "רצון לקנות משחק לאקס בוקס". אני בעד "משבשבי שוק" שכאלו ואמשיך לחקור אותם ואת ההשפעות שלהם. למקרה שלא השתכנעתם שדומינוס היא לא סתם "עוד חברה שעושה משהו עם בצק ורוטב עגבניות" הנה כתבה שאומרת שדומינוס היא חברת טכנולוגיה שבמקרה גם מכינה פיצות.

הערת סיום:

יתכן והנושא קצת טעון אציין רוב הכתבה היא דעתי האישית כמובן. יתכנו אי דיוקים. אם גורם רשמי שקשור למבצע\מותג ירצה לפנות אלינו בכדי לתת תגובה רשמית המייל של האתר לפניות הוא:

[email protected]

אם אהבתם את הכתבה ואתם רוצים לקרוא עוד כתבות בנושא, עקבו אחרינו בדף הפייסבוק שלנו.

אור קורץ

אור הוא גיימר וטכנולוג מלידה. אם יש לזה מסך מגע או ג'ויסטיק, הוא ישחק בזה. בוגר וואלה, אייפונס ואתרים נוספים. אור מגיע עם ניסיון רב בכתיבה, סקירות ודיעות. יש לו הרבה מה להגיד כמעט על הכל והוא מקווה שלפחות תשמעו אותו לפני שתקטלו. חתולאי ברמ"ח איבריו, משחק ב-PS4 ולפעמים חוטא גם בפיסי ובאייפון. תמיד קר לו וזה בסדר כי אנחנו אוהבים אותו.
גילוי נאות
Unbiased

אין לי אקס בוקס ואני גם רגיש ללקטוז. אין לאתר קשר עסקי עם דומינוס, מיקרוסופט או אקס בוקס. עד עליית הכתבה המבצע הוסר מהעמוד הראש של דומינוס ואין כרגע מידע נוסף בעניין, המבצע מופיע בעמודים הפנימיים.

2 תגובות

  • איתי ברנר הגיב:

    האמת ש-170 בשביל משחק חדש זה מאוד זול לעומת המחירים בחנויות בארץ (גם הנורמליות, שעובדות עם ייבוא מקביל).

    מצד שני – הם אף פעם לא טענו שהמשחק הוא בחינם או במתנה…

  • מיכאל שטילרמן מיכאל שטילרמן הגיב:

    יכול להיות שיש פה עוד אלמנט שלא צויין: כשמזמינים שתי פיצות מדובר בנאמר 4 חברים שתורמים כל אחד כמה עשרות שקלים לטובת חוויה מתכלה, חד פעמית.

    כאן פתאום גם משחקים ממוצבים כמו השקעה כזו של להט הרגע, שמתחלקת בין כמה אנשים לצריכה מיידית (ואם משחקים שבוע אחרי זה רק בונוס).

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

TekTok logo